Algemeen

De sportvereniging Orderbos is op 27 maart 1927 opgericht als de a.v.v. Brink en Orden (misschien nog meer bekend als B en O). Bij het winkelcentrum Orden -waar destijds cafe ”Spitsbergen” was gevestigd- ligt onze geboortegrond. Na de oprichting zijn we een aantal keren van locatie gewisseld. Ondanks deze -soms noodgedwongen- verhuizingen, zijn we altijd in de nabijheid van de wijk orden gebleven.

In het jaar 1969 hebben we ons huidige complex in het Ordenbos betrokken. Tot op de dag van vandaag nog steeds onze vertrouwde en geliefde thuisbasis.

In 2002 is Brink en Orden gefuseerd met de voetbalverenigingen O.B.V., P.T.T. en met de biljartvereniging O.B.K. Vanaf dat moment zijn we gezamenlijk verder gegaan onder de naam sv Orderbos.

Al snel werd de vereniging uitgebreid met een derde tak van sport: Darts. De sv Orderbos is geen grote vereniging, maar in alle opzichten gezond. Ondanks sportieve tegenslagen is ons ledenaantal in de afgelopen jaren stabiel gebleven. Dit neemt niet weg dat wij alles in het werk zullen stellen om nieuwe leden voor onze club enthousiast te maken. Met name bij de jeugdafdeling lijkt dit al tot succes te leiden.

Wij hebben een schitterende accommodatie waar wij echt trots op zijn en waaraan, zo denken wij, veel andere verenigingen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Om te beginnen bij de jeugd, onze jeugdleden hebben sinds augustus 2013 weer een eigen jeugdhonk. Na een grondige renovatie is deze ruimte helemaal up-to-date en onze jeugdleden - en niet te vergeten de ouders, trainers en leiders- maken hiervan dankbaar gebruik.

De afdeling voetbal vervolgens, we beschikken over drie voetbalvelden en een trainingsveld met verlichting. Onze voetbalkantine, kleedkamer, paramedische ruimte enz. komen ruimschoots tegemoet aan de gestelde eisen van deze tijd en zijn geheel op peil.

In de voetbalkantine zijn zes dartbanen gecreëerd. Deze banen voldoen aan de door de Bond gestelde eisen.

Als laatste, maar zeker niet de minste, onze biljartafdeling: deze afdeling bevindt zich in het, laten we het zomaar noemen, “oude O.B.V. clubhuis”. Dit clubhuis is omgebouwd tot een volwaardig biljartcentrum waarin twee grote en vier kleine biljarts zijn geplaatst. Veel biljarters weten hun weg door de week en op de zaterdagmiddag naar dit gezellige onderkomen te vinden.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!